AIRTEX: Calitate garantata pe piata automobilelor

airtexSistemul de racire este una dintre cele mai importante parti ale automobilului modern. In cazul defectiunii acestuia, automobilul nu poate fi utilizat si pot aparea defectiuni majore la motor. Problemele sistemului de racire sunt cauza nr. 1 ale defectiunilor vehiculului. Prin intelegerea principiului de functionare al pompelor de apa, prin asigurarea unor reparatii profesionale si inlocuirea pompelor defecte cu piese de schimb de calitate, veti asigura satisfactia clientilor dvs. si veti evita reparatiile repetitive si costisitoare.

Societatea Airtex Products s.a., cu sediul in Zaragoza, Spania, a fost constituita in anul 1953 si inca de la inceputurile sale este legata direct de industria auto ca producator de pompe de apa. Airtex Products S.A. este membru al grupului multinational UCI-FRAM Group impreuna cu ASC Industries Inc. (North Canton, Ohio, USA), Airtex Products (Fairfield, Illinois, USA) si TMM (Puebla, Mexico). In prezent, AIRTEX reprezinta unul dintre cei mai mari producatori de pompe de apa din lume, atat in ceea ce priveste echipamentul original, cat si piesele de schimb.
Airtex – cunoasterea livrarilor in OE este un avantaj si pentru aftermarket
Airtex furnizeaza pompe de apa pentru un numar mare de producatori de vehicule, cum ar fi Ford, GM, Chrysler, Opel, Saab, Cummins, Deutz, Perkins, John Deere, Yamaha. Acest lucru este posibil numai datorita cerintelor inalte legate de calitate, care este certificata anual nu numai de clientii OE, dar si prin audite oficiale care ofera certificatele ISO 9001 si ISO/TS 16949 pentru sistemul de management al calitatii si certificatul ISO 14001 pentru protejarea mediului.
Productie, dezvoltare si sortiment:
Airtex Products S.A. este producator de pompe de apa de cea mai inalta calitate confirmata de certificarea ISO/TS 16949, care este o conditie necesara pentru furnizarea de piese in productia primara
AIRTEX dezvolta tehnologii unice si sisteme inovatoare care introduc standarde revolutionare in calitatea productiei si in serviciile pentru clienti
AIRTEX proiecteaza pompe de apa pentru viitoarele automobile, de ex. pompe electrice de apa pentru motoarele pe benzina si diesel, cat si pentru cele mai avansate vehicule pe baza de hidrogen
AIRTEX ofera mai mult de 700 de tipuri de pompe de apa pentru aftermarket.
Pompa de apa
este un echipament conceput sa functioneze la temperaturi extreme. O defectiune a uneia dintre cele 5 componente de baza poate duce la deteriorarea grava a motorului. Pompa de apa este inima sistemului de racire dintr-un auto-mobil. De obicei, intalnim pompe centrifugale actionate de curea care in timp ce motorul este pornit, pompeaza lichidul de racire in circuit. Daca se defecteaza cureaua de transmisie, pompa de apa nu va functiona. De aceea, in timpul efectuarii lucrarilor de intretinere este importanta verificarea starii curelei. Airtex recomanda ca la inlocuirea pompei de apa sa se inlocuiasca toate piesele aferente. Numai in acest fel se va asigura o functionare perfecta a tuturor acestor elemente si se va preveni defectarea prematura.
Testarea multipla asigura calitate fiabila 100% a pompelor Airtex
Dezvoltatorii Airtex dezvolta un proces automatizat al productiei pompelor de apa, utilizand cele mai bune practici. Capacitatea de productie anuala se ridica la peste 10 milioane de pompe de apa fabricate. Prelucrarea perfecta a suprafetei pompei de apa este foarte importanta, pentru ca impiedica scurgerea lichidului de racire a motorului. Pompele de apa sunt supuse unor teste si colectarii de date cu ajutorul unor prese electromecanice, ceea ce permite un control 100% al calitatii.
Aceste inspectii se axeaza, in special, pe:
1.Rulmenti, garnituri, rotoareti intinzatoare (compararea cu limitele superioare si cele inferioare)
2.Inaltimea la instalare (plasarea fiecarui component este masurata cu exactitate). Airtex testeaza de doua ori pompele impotriva scurgerii. Prima testare se efectueaza la fabricarea carcasei, iar a doua testare dupa asamblarea completa a pompei. Piesele care au absolvit testul de presiune sunt marcate. Acest lucru asigura nu numai testarea componentelor individuale, dar si testarea pompei de apa ca a unui intreg. Testarea 100% a pompelor de apa este conditia de baza pentru intrarea cu succes a pompei de apa Airtex pe piata OE si pe piata pieselor de schimb.
Rotoare din plastic – conform structurii OE
ROTORUL – este elementul care actioneaza lichidul de racire. Diametrul acestuia, numarul si inaltimea paletelor determina debitul si presiunea lichidului de racire. Scaderea debitului lichidului de racire poate influenta in mod serios durata de viata a motorului si de acea se acorda o atentie maxima rotoarelor pompelor de apa. In ceea ce priveste structura si materialul utilizat, rotoarele utilizate in pompele Airtex sunt fabricate din alama, tabla, plastic sau fonta, dar intotdeauna conform proiectului original OE. Un material, foarte des utilizat de societatea Airtex, dar si de alti producatori de renume de pompe de apa, este rotorul cu palete din plastic PPS armat in proportie de 40% cu fibra de sticla (PPS-GF40). Prin combinarea acestor doua materiale sunt asigurate caracteristicile mecanice ale rotorului cu palete, precum si rezistenta suficienta impotriva incarcarii insertiei metalice centrale in timpul injectarii si umplerii. Aceasta insertie este necesara pentru montarea rulmentului arborelui. Dimensiunile si forma adecvata previn fisurarea materialului plastic, precum si contactul cu rulmentul. Dupa efectuarea proiectului virtual de design, cu estimarile de debit si presiune, dupa asigurarea rezistentei si a parametrilor in conditii virtuale extreme, Airtex efectueaza o serie de teste cu componente fizice reale cu scopul de a asigura performanta optima a pompei de apa in timpul duratei de viata a acesteia. De aceea, designul rotorului cu palete si alegerea corecta a materialului este procesul cheie in dezvoltarea pompelor de apa a societatii Airtex. Dupa testarea mai multor optiuni este selectat cel mai potrivit material. Utilizarea rotoarelor din plastic cu palete a devenit in ultimul timp cea mai potrivita alegere pentru majoritatea aplicatiilor OE. Performanta, rezistenta si geometria acestora este in concordanta cu OE, acest lucru avand ca urmare satisfacerea clientului datorita calitatii excelente a pompei de apa. In cazul ro toarelor din otel nu este garantata, uneori, suprafata neteda a acestora. In plus, pomparea lichidului poate fi insotita de cavitatie si spumare, ceea ce are ca urmare scaderea performantei de racire si oxidarea mai rapida a lichidului.
Materialul plastic PPS a fost acceptat de multi producatori de automobile OE, cum ar fi Škoda, VW, BMW, Opel, Ford, PSA, Fiat etc., acesta nefiind un substitut ieftin, cum ar putea parea la prima vedere, ci mai degraba este un material alternativ preferat in productia pompelor de apa,  chiar si in OE.
Cele mai frecvente defectiuni ale pompelor de apa
Cea mai frecventa cauza a defectiunii pompei de apa este neetanseitatea acesteia. Majoritatea pompelor trebuie sa fie inlocuite ca urmare a scurgerii lichidului de racire. Etansarea defecta face posibila scurgerea lichidului in rulment, spaland lubrifiantul si ca urmare a acestui fapt, rulmentul se gripeaza. Verificati intotdeauna etanseitatea statica, orificiul de aerisire si toate furtunurile. Nu numai defectiunile interioare pot defecta pompa de apa. De multe ori, o cauza a acestui fapt sunt si factorii externi, cum ar fi deteriorarea garniturilor de etansare ale motorului, deficientele etansarii sistemului de incalzire sau a racitorului de ulei. O alta defectiune frecventa este zgomotul pompei. Zgomotul anunta aparitia iminenta a unei probleme, de obicei, defectiunea rulmentului sau slabirea rotorului pe arborele pompei. Defectiunea rulmentului este rezultatul scurgerii lichidului in zona arborelui in urma defectiunii garniturii dinamice de etansare. O alta cauza poate fi montarea gresita a pompei. Daca pompa nu este montata in pozitia corecta, nu este actionata corect, iar acest lucru are ca rezultat defectiunea rulmentului. A treia si cea mai frecventa defectiune este eroziunea motorului sau a camerei pompei. Datorita antigelurilor utilizate, acest lucru nu mai este o problema atat de frecventa, dar astfel de cazuri apar in cazul sistemelor de racire intretinute necorespunzator. Componentele pot reduce debitul lichidului in asa masura ca pot provoca supraincalzirea.

FacebookTwitterGoogle+LinkedInPinterestTumblr